Cover

fredag den 27. juli 2012

Øvelse gør mester...

Hvis det er regnvejr eller bare ikke er sådan vejr til rigtig at lave noget, og jeg ikke har nogen bestillinger, så kan jeg godt finde på, bare at tage nogen fondant, og så sidde og prøve at lave alle muglige ting. Ikke for at det skal bruges, men bare for sjov.


Jeg har gennem den korte tid jeg har lavet kager, fået det samme spørgsmål mange gange.


"Nej, hvor er de kager flotte, hvordan har du lært at lave dem" - og til alle har jeg svaret at YouTube har, og er min bedste læremester. Jeg har pakket min computers tastertur ind i husholdnings film, taget den med til der hvor jeg sidder bedst og leger med fondant, ja og så taget en YouTube video igen og igen, til jeg har lært det. Sådan helt slavisk. Jeg har kigget videoer af alt, lige fra at beklæde en kage med fondant, til avanceret blomster. Man kan se en video for næsten alt.


(Så en kæmpe tak til dem der bruger tid på at lave gode instruktions videoer til os andre)


Billederne herunder er af første forsøg, godt guidet af YouTube videoer.


 
 


Denne bamse har jeg efter at har formet den, taget en lille saks og klippet ind i fondanten så den har fået et plysset look
 
 
 


 
 
 
 
Den lille søde elefant. faktisk ret nem at lave, jeg skrev bare "How to make an elephant in fondant" i søgefeltet på YouTube.
 
 
 
Min allerførste rose, jeg så videoen et par gange og så gik jeg i gang, og pausere undervejs. Derfor har jeg altid husholdnings film om mit tastatur, så bliver computeren ikke snasket.
 
 
 
 


Disse sko er lavet med patchwork cutters, det var egentlig et fejlkøb, men hvad nu har man dem :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar